Team Zwaan in Costa Rica

Dag 22 Travelling more than 24 hours

De wekker ging vroeg, snel opfrissen en de allerlaatste spullen in de koffers. We liepen naar het hek en tot onze verbazing kwam er al vrij snel een Hyundai i10 voorrijden. Daar stonden we dan met onze flinke koffers. Er stapte een Costaricaan uit die niet opkeek van onze koffers. Het lukte hem om de kleinste twee koffers in de achterbak te duwen en de andere twee legde hij met een zwaai op het dak waarop een rek zat. Hij klom op de auto om deze koffers met een band vast te sjorren. Oké, zo moest het dan maar. Gelukkig was het vliegveld niet ver en waren we ruim op tijd, dus we konden er rustig heen rijden.

Na het inchecken dronken we eerst een kop koffie en gingen door de douane. Van het vliegveld hadden we op de heenreis weinig gezien, dus we keken er wat rond op zoek naar een broodje dat we van de laatste colonnes wilden kopen. We gingen als een van de laatsten aan boord, maar helaas was er een technisch oponthoud. Uiteindelijk meldde de piloot dat hij vanwege turbulentie bij Liberia een andere, kortere route had aangevraagd, waardoor we toch nog na iets minder dan 4 uur vliegen en dus zonder vertraging in Houston arriveerden.

We hadden in een relatief klein vliegtuig gezeten en daardoor viel de drukte bij de paspoortcontrole ook mee. We hadden nog ruim drie uur de tijd en liepen eerst wat rond over het vliegveld. Het was ook veel groter dan we op de heenreis hadden gezien. Maar toen hadden we niet veel tijd en wilden eerst dollars pinnen en toen nog wat eten. Nu hadden we ruim de tijd en hebben heel wat winkels bekeken.

Uiteindelijk kwamen we bij een foodcourt waar we bij Panda Express een lekker bordje noedels bestelden. Tegen 5 uur mochten we aan boord van het vliegtuig. Laura zat bij het raam en ze had zelfs twee raampjes waardoor ze naar buiten kon kijken. We bekeken wat films en probeerden wat te slapen. Na een ontbijtje van een warme croissant en en bakje yoghurt landden we keurig op tijd op Schiphol. Daar was het erg druk en moesten we heel lang op onze koffers wachten. De bagage van verschillende vliegtuigen kwam op dezelfde band en daardoor leek het alsof onze bagage helemaal niet meer kwam. Maar ons geduld werd beloond en alle koffers arriveerden keurig op de band.

Met de bus terug naar de auto en vrijdagmorgen even na tienen waren we weer thuis. Nu nog de hele dag wakker blijven en proberen om de jetlag zo snel mogelijk te overwinnen... Maar wat hebben we een mooie reis gemaakt, veel dingen gezien en bijzondere avonturen beleefd!

Leuk dat je onze verhalen hebt gelezen en nog leuker als je gereageerd hebt. Dank je wel!

Bekijk ook onze video’s en lees onze aparte blog met tips nog, als je meer wilt weten over Costa Rica.

Lily

Welcome home! ?