Team Zwaan in Costa Rica

Dag 20 Time to say ...

Na een vrij warme nacht in onze kamer in de villa, omdat de airco niet werkte, ontbeten we op ons terras. We hadden gelukkig gisteren al brood en beleg gescoord. Voor vandaag hadden we geen plan, dus gewoon relaxen, lezen, zwemmen en chillen.

We dachten dat we oploskoffie hadden in onze keuken, maar het bleek koffiecreamer te zijn, dus daarom liepen we naar het dichtstbijzijnde koffietentje Colour Café, drie straten verder. Omdat het ’s nachts geregend had, waren de onverharde wegen/paden modderig, nat en glad. Laura bestelde een French Press met goede koffie en de rest een fruitsmoothie van vers fruit met crushed ice. Lekkerrr!

We liepen terug over het strand, waar weinig activiteit was omdat het eb was, terug naar onze villa. Na de lunch bekeken we ons reisplan voor morgen. We zouden dan met een ferryboot een oversteek maken van Paquera naar Puntarenas over de Golfo de Nicoya. We moesten uitzoeken hoe laat we daar dan moesten zijn, om op tijd de auto te kunnen inleveren bij de verhuur. En vast de wandelschoenen en wat ander los spul uit de auto weer in de koffers opbergen.

Nog één keer rustig genieten van ons privé zwembadje, wat we alleen hoefden te delen met het huisje tegenover ons. Laura wilde voor zonsondergang nog een keer een duik nemen in de zee. Het was nu een stuk drukker op het strand, want het was vloed en er waren behoorlijk wat surfers op zoek naar een goede wave. Door de zonsondergang kleurde de lucht net als de avond ervoor weer prachtig!

Voor het avondeten kwamen we terecht bij een gezellig eettentje met een grote buitenoven op loopafstand, waar we heerlijke pasta’s en pizza’s bestelden. En net als de avond ervoor bediend werden door een enthousiastste jonge vrouw uit Argentinië. Er komen heel wat jonge mensen uit Argentinië naar Costa Rica, vertelde ze. Hier is werk en ze vinden het klimaat van Costa Rica over het algemeen heel prettig. En voor de toeristen is het handig want ze spreken goed Engels en Spaans.

Martha en Henk

We hebben genoten van jullie uitgebreide verslagen en het plezier wat jullie hebben beleefd. Dat moet een prachtige film opleveren.
Een goede terugreis gewenst en herleef onderweg nog eens alle het moois wat jullie hebben gezien en ervaren. Voor straks: welkom thuis!!