Team Zwaan in Costa Rica

Dag 5 Van Tortuguero naar Quepos en NP Manuel Antonio

Vanmorgen werden we vroeg gewekt door het lawaai van de brulapen, weer eens wat anders dan het gepiep van je telefoonwekker! Ik

Jaap ging er gelijk uit om te kijken of hij ze zag, maar ze zaten waarschijnlijk tussen het dichte bladerdek. Hijzag wel nog 2 mooi gekleurde vogels voorbij vliegen maar hij had geen idee hoe ze heten. Om 7 uur zaten we in de ontbijtzaal waar we eerst watermeloen en ananas kregen en daarna scrxbled eggs en pancakes. Lekker hoor!

Eerst naar onze kamers om de laatste spullen in te pakken en daarna terug naar de aanlegplaats voor de boten. Onze krakkemikkige boot was om kwart voor 9 propvol met mensen en bagage. De boot lag dit keer zo diep in het water dat in de bochten het water zowat over de rand kwam. Jaap vond het maar zozo..... Afijn, we voeren we met flinke vaart naar de parkeerplaats bij La Pavona, waar we om half 10 werden afgezet. Snel alle spullen weer in de auto en op weg! We hadden nog heel wat kilometers voor de boeg. Eerst dezelfde weg terug naar San José. Dat ging gelukkig vlotter dan op de heenweg, toen was het veel drukker en regende het.

We reden door San José heen en dronken bij de Mac een oreo milkshake. En door naar de andere kust van het land aan de Pacific. Het eerste stuk was een tolweg, grotendeels maar één baan en af en toe de mogelijkheid om in te halen, maar met de vele vrachtwagens op de weg schoten we niet echt op.

Uiteindelijk arriveerden we om half 5 in Quepos waar we incheckten bij hotel Mono Azul. Jaap en Ruben namen eerst nog een duik in het zwembad. En daarna was het al weer donker en tijd voor het avondeten in het restaurant bij het hotel. Nog voor het eten op tafel stond, barstte een tropische regenbui los die wel ruim een uur duurde. Gelukkig zaten wij droog!

Lily

Spannend allemaal! Fijne dag morgen! ❤️