Team Zwaan in Costa Rica

Dag 27: Ciao adios

Vanochtend splitsten we op. Ruub was obsessief verliefd geworden op het merk Uzzi en kosten noch moeite werden gespaard om de beste jongen naar hun winkel te helpen. Dus de mannen stonden vroeg op en vertrokken met een taxi richting een Canal Walk, een winkelcentrum iets buiten Kaapstad. De achterblijvers, mam en ik, deden het rustig aan en pakten de laatste spullen weer in de tassen. Daarna liepen we op ons dooie gemakje naar de koffiezaak waar we met de mannen hadden afgesproken.

Ik kocht nog een paar mooie oorbellen en Ruben wist zijn geliefde Uzzi sweater te bemachtigen. Tevreden stapten we in de bus voor nog een laatste rondje door Kaapstad en omstreken. Vandaag was het weer prachtig en zagen we de stad op z'n best. Na een heerlijk rondje stapten we uit bij het Waterfront. Vanaf daar vertrok een korte boottocht door de haven die we ook nog graag wilden meemaken. En zo gezegd, zo gedaan. Heel leuk om dit gebied vanuit een ander perspectief te zien en nog meer te horen over de stad.

Vervolgens aten we alle vier een heerlijke wrap bij de Food Market, verlieten het Waterfront en gingen verder naar de City Bowl. Er was nog zo'n anderhalf uur over van onze vakantie. Papa wilde nog heel graag een souvenir kopen, het liefst een enorme giraffe van hout. Ik wilde het liefst nog een rondje met de bus door het centrum van de stad maken, dat hadden we nog niet gedaan namelijk. Opnieuw splitsten we op. En ruim een uur later gingen we terug naar het hotel, papa met een grote houten giraffe onder zijn arm.

Alle bagage weer in de taxi en op naar de vliegveld. We worpen een laatste blik op de Tafelberg en dat was het eind van Kaapstad. Tijd om huiswaarts te gaan. Jammer genoeg was de man bij de check-inbalie niet helemaal scherp waardoor er iets mis ging met de stickers op onze bagage. Het kostte het personeel van Emirates heel wat tijd om de fout te herstellen en onze bagage naar Amsterdam te sturen...

Daarna dropten we de net aangeschafte giraffe van papa bij een speciale afdeling voor kwetsbare bagage. Nog een laatste keer naar de wc en door naar de douane en paspoortcontrole. Door al het eerdere wachten konden we relatief snel boarden en stapten we met meer dan 800(!) andere mensen in het vliegtuig. Eindbestemming: Dubai International Airport. De vlucht zou zo'n 9 uur duren en ondanks mijn zeer vriendelijke verzoek om een raamplek zaten we in het midden van het vliegtuig...

Om 8 uur 's avonds kregen we eindelijk wat te drinken en te eten aangeboden. De service van Emirates aan boord van dit vliegtuig viel ons helaas enorm tegen. Maar gelukkig hebben ze een uitgebreid entertainment aanbod om je mee te vermaken. Op het vliegveld van Dubai haalden we snel even een snack en konden we vrij vlot weer in het volgende vliegtuig stappen. Deze was nog luxer dan de vorige maar nog belangrijker, het personeel was een stuk aardiger. We werden zelfs nog herkend door een stewardess die ons in Kaapstad gespot had. Hoe toevallig!

Nogmaals 6 uur in de lucht en toen waren we weer op Nederlands grondgebied. Gaar maar in relatief goede staat ondergingen we de gebruikelijke formaliteiten. Onze gloednieuwe giraffe had het er niet zo goed van af gebracht. Zonder uitpakken was al duidelijk dat hij minstens op 1 plek was gebroken. Uiteraard is het grondteam van Emirates nergens verantwoordelijk voor... Een beetje een teleurstellend einde van zo'n mooie vakantie.

Een illusie armer liepen we naar de bushalte, terug naar de auto en toen door naar huis. Even uitrusten op een fatsoenlijke bank na een reis van ongeveer 24 uur!

Groetjes Laura

Leo

Jaap, als je een oldtimer weet op te knappen zal een giraffe lijmen toch ook wel lukken?

Lily en de rest

Welkom thuis lieverds! Gauw elkaar zien!!