Team Zwaan in Costa Rica

Dag 3: A race against the clock

Vanochtend in alle vroegte verlieten we onze villa. Eerste stop: de Pick n Pay. We moesten boodschappen voor twee dagen doen, en ook niet geheel onbelangrijk, een ontbijtje regelen. Nadat de boodschappenlijst was afgewerkt, stopten we bij een parkje om ons ontbijt op te eten. Daarna zijn we nog even kort het centrum van Windhoek in gegaan. Toen we de auto parkeerden, werden we meteen weer van alle kanten aangesproken door mannetjes die op onze auto wilden passen, iets wilden verkopen of op een andere manier geld wilden verdienen. Papa liet zich overhalen om een gegraveerde mini kokosnoot te kopen...

Met onze nieuwe aanwinst in de hand en een hoop informatie over onze omgeving, dropen onze belagers af en bezochten wij de Christuskirche. De traditionele bouwstijl van de kerk stak, scherp af tegen het naastgelegen National Independence Memorial Museum. Dit gebouw wordt door de locals ook wel het koffiezetapparaat genoemd, doordat het lijkt alsof er een koffiefilter in hangt. Bij het museum hoort ook een restaurant met een uitzichtpunt over de stad, waar wij ons vergaapten aan alle vergezichten en vervolgens een cappuccino nuttigden.

Tijd om het museum nog in te duiken was er helaas niet. Er stond nog een reis van 5 uur naar Sesriem op het programma waar we de rest van de dag voor nodig zouden hebben. Er was nog tijd voor een korte lunchpauze in het stadje Rehoboth en vlak daarna wisselden we het asfalt in voor gravel en moesten we de banden een stukje laten leeglopen, van 3 bar naar 1,5-1,8 bar. We vervolgden onze weg over de Spreetshoogtepas en reden uren door het prachtige landschap. Onderweg werden we nog verrast door een groep apen die de weg overstak. Super leuk om te zien!

Terwijl de uren verstreken en de zon steeds verder richting de horizon verdween, zagen wij onze kans om voor het donker aan te komen steeds kleiner worden. En ja hoor, precies toen de zon achter de bergen zakte, reden wij de camp site op. Zie dan nog maar eens je plek te vinden, in het pikkedonker, zonder een duidelijk afgebakende weg. Een flinke uitdaging, maar met wat hulp is het uiteindelijk gelukt. Mede door een goede samenwerking hadden we de daktenten zo uitgeklapt en waren onze slaapvertrekken in een mum van tijd in orde gemaakt.

We gingen wederom bijtijds naar bed. We zullen hier 2 dagen verblijven dus morgen is er genoeg tijd om de omgeving uitgebreid te verkennen. Wordt vervolgd!

Groetjes Laura

Sylvia

Het klinkt nu al behoorlijk spectaculair. Hopelijk zijn jullie op het gravel niet te veel door elkaar geschud. Veel plezier komende dagen!

Gerda

Klinkt als een mooie start van waarschijnlijk nog veel meer mooie momenten. Ben wel benieuwd naar de inscriptie van de kokosnoot?

Marjolijn van der Veeken

Hoi Gerda,
Op de mini-kokosnoot staan mooie afbeeldingen van olifanten en giraffen

Lily en de rest

Goed team met zijn vieren! We reizen een beetje mee! Succes en genieten!! xxx