Team Zwaan in Costa Rica

Dag 12 Nice hair! What is your name?

Spannende dag vandaag: we gaan voor het eerst ziplinen!Na ons “desayunos” (ontbijt) reden we via onverharde binnendoor-wegen met veel kuilen richting Monteverde. We kwamen hier na 1,5 uur stuiteren aan. In het dorp kaartjes gekocht bij Selvatura Park, waar een aardige en goed Engels sprekende man ons inschreef voor 4x Goldpackage. Dit hield in, dat je ging ziplinen, het nevelwoud met de hanging bridges mocht bezoeken en als bonus ook het gebied waar de kolibries zich bevonden.

We reden naar het startpunt van Selvatura bovenop een heuvel en al snel stonden wij in de rij om onze zekeringsgordel omgegespt te krijgen incl. helm en leren handschoenen. Zag er allemaal zeer profi uit.. Met busje werden we nog hoger gebracht en na nog wat laatste instructies waren wij klaar voor dit avontuur. We zouden in totaal 13 ziplines gaan doen, in lengte variërend van 87 meter tot 1000 meter.

Het was erg gaaf, de meeste Zips deed je alleen en bij 2 onderdelen moest je samen ivm de snelheid. Op elk platform stond een Tico doe je opving en losmaakte van de ene Zipline en weer koppelde aan de volgende Zipline en een zetje gaf als je weer verder mocht. Tegen Laura zeiden ze vaak: “Nice hair! What’s your name?” Laura valt sowieso wel op met haar blonde haar. Ruben deed aan het einde ook nog de “Tarzanswing” onze adrenalinejunkie!

Na ca. 2 uur was het over met de pret en leverden wij onze uitrusting weer in en gingen na snel broodje achter de auto het nevelwoud verder in. Schitterend en mooi uitzicht vanaf de wiebelende hangbruggen. Tot slot de Hummingbird-garden wat ook heel leuk was omdat deze kleine vogeltjes soms even op je hand gingen zitten.

Daarna snel terug om te proberen voor donker (het wordt hier rond 18.00 uur elke dag donker) terug te zijn. Laatste kilometer reden we in het pikdonker, maar we vonden toch nog een leuk Italiaans restaurantje. Als enige gasten werden we hier prima verzorgd en na lekkere lasagne, ravioli en pizza was het wel tijd om onze bedjes op te zoeken.

Ineke

Het klinkt allemaal fantastisch jullie jungle avonturen. Heel veel plezier en we wachten op de film!

Jolanda

Klinkt allemaal geweldig! Leuk om zo te lezen over jullie avonturen. Nog veel plezier!

Lily

Ziplinen is zo gaaf! En dan soms een hele kilometer! Te gek gewoon en super stoer!
En ja! Als je haar maar goed zit! Ooooaaaahaaa! (Tarzankreet)
Kussen uit Cadaqués