Team Zwaan in Costa Rica

Dag 9 Lots of beautyful animals

Gisteravond bij binnenkomst in de tent zag ik ineens met mijn zaklamp een akelig grote spin bovenop onze klamboe...wat nu te doen? Wat voor een is het, is ie giftig? Je weet het niet. Dus eigenaar Josh erbij gehaald, die gewapend met een pan en een deksel deze ongewenste gast wist te vangen en buiten weer los te laten. Hij zei dat deze spin niet giftig was, maar als je er door gebeten zou worden krijg je wel flinke koorts en ben je er meerdere dagen ziek van... Daarna toch weer prima geslapen!

Echter toen ik ‘s ochtends vroeg de tent uit wilde gaan, zat er weer een grote (waarom zijn alle insecten hier zo groot?!) sprinkhaan bij de ingang. Gelukkig wist onze nieuwe Schotse vriend, die gister was aangekomen, hier wel raad mee en pakte deze gewoon op en liet hem op zijn arm lopen...en even later had ik hem op mijn schouder. Een mooi begin van de dag!

Na een gezellig ontbijt samen met het Schotse stel Stephen en Fran, waarvan wij ook veel hoorden over hun vele verre reizen en waarmee we uitgebreid de Brexit bespraken, gingen we op het omliggende terrein van Yejos B&B op zoek naar wildlife. We vonden o.a. 2 mooie leguanen en 1 van de tuinmannen liet ons nog een kleine bruine slang zien.

We hingen wat in de hangmatten, lazen wat en genoten van het niets moeten. Het was een mooie zonnige dag met blauwe lucht. Aan het begin van de middag besloten we om naar Puerto Jimenez te gaan, om colones op te halen, lunch en ontbijt voor morgen in te kopen en nog wat te zwemmen in de zee.

Omdat we flink wat geld nodig hadden om cash te betalen, ging we het bankkantoor in. Eerst werden we door een bewaker gescand en toen mochten we naar binnen waar de wachtrij zat. Elke keer als de volgend klant aan de beurt was stond iedereen op om een stoel door te schuiven, een bijzondere ervaring. Uiteindelijk kregen we toch het advies om te pinnen, omdat ze met de bankpas geen geld kon uitbetalen en we met de creditcard 35 dollar kosten zouden hebben. Ze was ervan overtuigd dat we wel 2 of 3 keer konden pinnen. Helaas lukte dat niet... Gelukkig hadden we wel genoeg gepind om de B&ABNte kunnen betalen.

We reden naar het zwarte strand en vonden een prima plek om even het water in te gaan. Het water was weer heerlijk verfrissend. Daarna dronken we nog een pineapple-fruitsmoothie bij een strandtent met reggae sfeertje! Op de terugweg zag Laura ineens prachtige gekleurde ara’s vliegen, die neerstreken in een hoge boom langs de weg. We stopten om te kijken en foto’s te schieten / toen bleken er veel meer in die boom te zitten. Zo mooi!!!

Inmiddels was het gaan regenen. We waren nog niet terug in onze kamer of het onweer barstte vlakbij los. Pff, echt heftig, gelukkig zaten we droog. Daarna kregen we een heerlijke maaltijdsoep geserveerd met vis (vis heette “snapper”) en groente er in, die we op het dakterras opaten samen met onze Schotse vrienden. Na nog een tijdje aan de bar te hebben gezeten met o.a. Brian en Josh, was het wel weer mooi geweest deze dag. Morgen wilden we bijtijds vertrekken naar onze volgende stek bij Lake Arenal; een rit van zeker 6 à 7 uur.

Jolanda Hofte

Ja Red Snapper, lekkere vis!

Martha en Henk

Het enthousiasme blijft er vanaf spatten. Wat beleven jullie veel. Hier alles in orde en de warmte is eindelijk geweken en kunnen we gaan genieten van een normale zomer.

Alice

Ja, avontuurlijk, kleurig en soms griezelig, dat zijn indrukken die van jullie verhalen op ons afkomen!
Hier ook weer 's Hollandse regenbuien, zomerstorm (!) en onweer....

Anton

Ara’s zien in real live, is een van meest indrukwekkende vogel ervaringen die je kunt hebben !!
Bevoorrecht en gelukkig ben je dan

Lily

Hou die spinnen maar ver van je vandaan!
Leuk die nieuwe vrienden en alweer veel nieuwe dieren gespot! Benieuwd naar morgen!
Warme knuffel!