Team Zwaan in Costa Rica

Dag 21: Out of the woods

En toen was het afgelopen, om 6 uur rinkelden de wekkers in koor en was onze laatste nacht in de daktenten voorbij. Tijd om hier rouwig om te zijn was er niet, we moesten door. Tijdens het ontbijt zagen we de maan verdwijnen en de zon opkomen. Slaapzakken en kussens uit de tenten en voor de laatste keer de hele boel netjes onder de hoezen binden. Nog even naar het washok om ons op te frissen. Helaas, nergens kwam er water uit de kraan.

Om half 8 startte de motor en volgden we de borden richting South Gate. Uiteraard hobbelden we heel wat af en werden we af en toe vergezeld door olifanten of giraffen. 'The cats' lieten hun gezicht niet maar wij hadden geen tijd meer om te zoeken. Na het passeren van South Gate verruilden we de tracks voor gravel en ging de snelheid omhoog. Al voor de lunch bereikten we onze eindbestemming, Discovery B&B vlakbij Maun. We kregen 2 rondavels (traditioneel rond huisje met rieten dak, zoals de locals ook veel hebben) toegewezen elk met een buitendouche.

Na onze dagen van voedselschaarste lieten we ons maar wat graag een goed restaurantje aanraden door René en Marije, de eigenaren van deze Bed & Breakfast. Even verderop, bij een andere lodge, was inderdaad van alles te krijgen en in een mum van tijd zaten de heren aan de lasagne en de dames aan een burger. Even bijkomen.

Lekker paar uurtjes gechild in de buurt van de WiFi en onze mails weer kunnen checken. Ruben en papa gingen nog even zwemmen, maar het water was zo koud dat ze erg snel de warme douche opzochten. 's Avonds aten we bij een andere lodge in de buurt, we genoten na bij het kampvuur van onze lodges en maakten ons voor het eerst in twee weken klaar voor een nacht in een bed. Morgen is onze laatste dag in Botswana en gaat onze reis verder.

Groetjes Laura

Lily

Heerlijk weer zo'n bed! En ook al dat eten! Jullie zijn vast wel wat afgevallen ondertussen dus geniet maar van het ingeslagen lekkers!