Team Zwaan in Costa Rica

Dag 18 Burn baby burn

Onze camping ligt op 5 minuten lopen vanaf het strand, dus vandaag relaxdag.We ontbeten aan een tafel in het barretje met zelf meegebrachte broodjes en appelsap, weer eens wat anders dan al die eieren die je hier voorgeschoteld krijgt. Voordat we vertrokken kwamen er eerst nog een paar brulapen “bij ons langs” die in een boom vlakbij onze tent vruchten kwamen eten.

Vervolgens de strandspullen gepakt en na door een stukje bos gelopen te zijn, kwamen we op een praktisch verlaten strand uit. Iedereen ging het water in, wat hier echt warm is; je loopt er zo in! Onze handdoeken hadden we in de schaduw gelegd, maar toch was de Costaricaanse zon te sterk voor onze Hollandse huidjes...

Ondanks dat we maar kort (1,5 uur ongeveer) op het strand geweest waren, werd onze huid in gezicht en schouders toch behoorlijk rood zeker naarmate de dag vorderde. De aftersun moest er flink aan te pas komen. We zwommen nog wat in het mooie campingzwembadje, wat wel lekker koud water had zodat je goed afkoelde.

Verder beetje aan lummelen: lezen, weblog bijwerken, kaarten etc. We besloten maar te gaan eten bij ons barretje, waar je ook eenvoudige maaltijden kon krijgen. De keus was tussen pasta in allerlei vormen en ravioli met verschillende sausen. Ook dat smaakte prima!