Team Zwaan in Costa Rica

Dag 15 Papagayo

Stromende regen aan het begin van deze dag, die begon met een verrassend goed ontbijt. We kregen een heerlijke omelet gevuld met uien, paprika, tomaat, ham en kaas. Daarbij kon je nog galle de pinto (rijst met bruine bonen) en gebakken banaan kiezen. Verder kregen we behalve koffie of thee ook een glas jus d’Orange en was er voor het eerst een klein ontbijtbuffet met wit en bruin brood, dat je nog kon toasten, boter, jam, 3 soorten fruit en corn flakes met melk. Tot nu toe kregen we steeds een bord met een afgemeten hoeveelheid en vaak maar heel weinig brood. Dus dit was genieten!

Door de regen kwam ons plan om naar NP Guanacaste of het daar vlakbij gelegen natuurgebied Santa Rosa te gaan, te vervallen. Na enkele uren werd het droog en hadden we besloten om naar een strand te gaan op Peninsula Papagayo, niet ver van Liberia. Toen we in de buurt kwamen, bleek dit een soort Saint Tropez met een jachthaven met megajachten en topklasse hotels. Je mocht ook nergens in de buurt van de zee komen, alles private met slagbomen en wachtershuisjes.

Dus maar rechtsomkeert en op zoek naar ander strand aan de Pacific Ocean. Al snel vonden we een andere weg, die eindigde op een leuk strand dat alleen door de locals werd bezocht, Palya Cabuyal. Wij liepen een eindje tot we een plek vonden waar je je zowat alleen waande, zo verlaten was het. Prachtig!

Het was vloed en er kwamen af en toe flinke golven aanrollen. Laura en Jaap gingen in de zee en hadden moeite om overeind te blijven. Een leuk spel. Ruben en Marjolijn lazen in hun boek. Ruben klom nog wat in de bomen en Laura en Jaap liepen nog langs het strand tot ze niet meer verder konden vanwege een rotspartij.

Terug in het hotel hadden we wel weer trek gekregen en liepen we naar een Subway. We bestelden 4x Footlong broodjes met Pollo Teriyaki. Daarna was iedereen wel weer voldaan en was er weer een dag voorbij gevlogen.

Lily

Hier jullie trouwe fan!
Jammer van de regen maar gelukkig weer een leuke dag gehad met elkaar!
Stom die stranden met slagbomen maar echte ontdekkingsreizigers vinden weer een mooie plek die gratis is maar onbetaalbaar! ❤️

Jolanda Hofte

Belachelijk dat die stranden zo afgezet zijn (doet me denken aan een deel van Italie, waar je ook bijna niet op het strand kunt komen). Maar gelukkig zijn jullie niet voor 1 gat te vangen! Hebben jullie ook gesnorkeld? Ben benieuwd naar het zeeleven daar aan de Pacific kant!