Team Zwaan in Costa Rica

Dag 14 Liberia

Vanmorgen werden we gewekt door wind en hevige regen. Het ging buiten behoorlijk tekeer en ook in het hotel lekte het op verschillende plekken. Binnen was het gelukkig weer rustig: Laura haar lichaam had na een wat onrustige nacht, de histaminevergiftiging overwonnen. Pff, je schrikt je echt rot als zoiets gebeurt, dat is behoorlijk heftig!

We maakten ons klaar voor vertrek. Gelukkig was het in Cañas al weer droog. We reden verder over de Carretera Interamericana 1. Vandaag hadden we maar een korte rit van minder dan een uur voor de boeg naar een grotere stad van Costa Rica, Liberia. Het bleek dat ons hotel bijna aan de doorgaande weg lag. We werden vriendelijk ontvangen aan de receptie en konden ondanks onze vroege aankomst al vrij snel onze kamer in.

Hotel Boyeros is een typisch Amerikaans hotel met alle kamers rondom het zwembad en de jacouzie. De auto konden we aan de achterkant bij onze kamer parkeren. Hier waren zelfs 5 slaapplaatsen, maar er was wat minder ruimte voor onze 4 koffers. Maar na wat puzzelen lukte het ons om de hele boel weer te installeren.

We liepen richting het centrum door de drukke hoofdstraat.Onderweg kochten we bananen en een brood met een pakje salami, wat we opaten in het park middenin de stad. Er zijn hier maar weinig toeristen, dus we werden wel een beetje bekeken.

We keken nog wat rond en dronken bij een Mexicaans restaurant waar Mexicaanse muziek werd gespeeld, nog een frisse fruitshake. Terug naar het hotel voor een duik in het zwembad, even chillen in de jacouzie en relaxen op de ligstoelen. ‘s Avonds liepen we naar het Indiase restaurant, dat we eerder al gezien hadden voor een gezellige en lekkere maaltijd.