Team Zwaan in Costa Rica

Dag 2 Dagje San José

Kort na 06.00 uur (normale tijd om te starten als MCB vertegenwoordiger..) opgestaan en samen met Ruben naar de lobby van ons hotel gelopen om te kijken wat er te ontbijten viel. Een aardige dame legde uit wat de mogelijkheden waren mbv een Engelstalig menu / zij sprak weinig Engels maar we kwamen er gezamenlijk toch uit en even later zaten wij gebakken ei, ham, toast en fruit te eten toen ook Marjolijn arriveerde. Nog wat later kwam ook Laura en was Team Costa Rica weer compleet!

Vervolgens de stad San José in gelopen, waar het al gezellig druk was vanwege een nationale feestdag. We liepen wat rond, bekeken een kerk, een kathedraal en ook het Theater National. Ook liepen we door de nauwe steegjes van een overdekte markt genaamd Mercado Central, daterend van 1880.

Van een politieagent kreeg ik nog de tip om ook de Mercado Artisianal te bezoeken waar leuke standjes waren met van alles over Costa Rica. Hier kochten we een kikker op een blad gemaakt geheel uit leer, leuk voor thuis!

Hierna maar eens een broodje gescoord en daarna terug naar het hotel om beetje te relaxen. Vanmiddag kan namelijk de huurauto opgehaald worden om 17.00 uur, die wij 19 dagen mogen gebruiken om heel Costa Rica door te crossen! Dit keer via Rentalcars bij Alamo een Toyota RAV 4 gehuurd, 4-wiel aangedreven wat waarschijnlijk geen overbodige luxe is met de slechte wegen hier.

Rond 16.00 gingen wij met z’n vieren lopend de auto ophalen, die bij een Best Western hotel in een andere wijk zou klaarstaan. Dit werd nog een hele uitdaging omdat er een grote weg tussen zat, die wij niet zomaar konden oversteken dus dat werd flink omlopen. Uiteindelijk via Maps.me (=offline navigatie) bereikten wij bezweet het hotel en zagen we de Alamo verhuurdesk.

Nu bleek mijn mooie RAV 4 ineens een Suzuki GrandVitara 4x4 te zijn; ik nam hier geen genoegen mee, maar de beste man gaf aan dat Alamo op Costa Rica helemaal geen RAV 4 verhuurt...foutje!?

Toen hij ook nog 13% tax extra wilde berekenen (nieuwe overheidsheffing op huurauto’s) sloegen bij mij effe de stoppen door en dit had het gewenste effect!

Onze vriendelijke Alamo-employee slikte dit bedrag maar snel in dus na nog wat formaliteiten reden wij weer terug naar ons hotel.

Daarna lekker gegeten bij een Chinees tegenover het hotel waar we idioot grote porties kregen; handig was dat je hiervoor soort Tupperware doosjes kreeg om het restant mee te nemen. Terug in ons hostel vielen onze oogjes snel dicht.

Camiel

Ja Jaap, aanpakken die hap. Even die toeristen een poot proberen uit te draaien... Misschien worden jullie wel Suzuki fan. De motoren rijden wel oké ??

Alice

Ik zie het al; dit avontuur gaat niet onderdoen voor Afrika een paar jaar geleden!
Veel plezier en blijf 'cool' onderweg....
Groetjes, Team Velp

Jolanda Hofte

Altijd hetzelfde gezeur bij de autoverhuur... ben erg benieuwd wat jullie gaan meemaken!

Lily

Wat jammer van de auto maar gelukkig geen extra tax en wel heerlijk eten! Go for it schatjes! xxx