Team Zwaan in Costa Rica

Dag 26: Just driving around

Vanmorgen liepen we weer naar het Waterfront, dit keer naar het kantoortje van de hop-on hop-off sightseeingbus. We kochten er kaartjes voor 2 dagen. We namen meteen de bus en een paar haltes verder stapten we even uit bij het andere kantoor in Long street voor een prima kop koffie. Daarna namen we de rode tour die ook de Tafelberg op zou gaan naar waar de cabine naar boven gaat.

Met de oortjes luisterden we naar alle informatie over Kaapstad. Het weer was mistig met af en toe regen maar gelukkig konden we boven onder de vaste kap zitten. We hadden prima uitzicht en konden alles goed zien. Na de Tafelberg reed de bus verder langs de kust door allerlei kustplaatjes bij Kaapstad met mooie stranden en wilde golven.

Na de rode tour stapten we over op de blauwe tour. We kwamen langs de botanische tuinen van Kirstenbosch, reden over het schiereiland en aan het eind weer langs de kustplaatsjes. Het was zonniger geworden en we stapten uit in Clifton Bay om een broodje te eten en een stukje langs de zee te lopen. Nog even lekker uitwaaien!

We hadden een tip gekregen voor een restaurant waarvan we alleen de naam wisten „Aubergine”. We startten onze zoektocht en na een aantal keer vragen vonden we het. Het was heel chique en had zelfs een ster. Niet helemaal wat we zochten. We belandden bij de buren, een Indiaas restaurant waar het lang heel rustig was en we hele pittige gerechten kregen. Tja, soms zit het mee en soms…

We wilden eigenlijk met een taxi terug, maar helaas lukte het niet om er een te krijgen. Dus liepen we maar terug. En je gelooft het niet, maar ineens stonden we op het kruispunt waar onze bar van gisteren zat, Alexander. We twijfelden geen moment en gingen nog even naar binnen voor een afzakkertje. Altijd gezellig daar!

Groetjes, Marjolijn

Jolanda Hofte

Eigenlijk moeten jullie wel Sushi gaan eten in Waterfront hoor!!!!

Lily

Topreis! Alexander wil ik ook naar toe! Ik zal Romy tippen!