Team Zwaan in Costa Rica

Dag 25: Unexpected surprises

Vandaag waren we uiteraard weer vroeg uit de veren, dit keer omdat we om 9 uur met de boot naar Robben eiland zouden gaan. Helaas was het weer wederom matig. Toch zaten we braaf om kwart over 8 in de taxi richting het Waterfront, benieuwd naar het eiland waar Mandela 18 jaar van z'n leven doorbracht. Aangekomen op locatie zagen we al heel wat volk in en om het gebouw. Ons enthousiasme werd getemperd door slecht nieuws, de ochtendtour zou vandaag niet doorgaan door harde wind op zee...

Wat een teleurstelling, deze kaarten hadden we een half jaar geleden al gekocht! We kregen ons geld terug en liepen een rondje door het museum. Best aardig maar duidelijk niet bedoeld als hoofdattractie. Opeens hadden we tijd over en om een plan te smeden gingen we ergens koffie drinken in de buurt. Daarna bezochten we de Food Market en de Watershed. De Watershed is een grote overdekte hal met allemaal stands waar diverse creatievelingen hun kunst tentoonstellen en verkopen. Je vindt er van alles, van schilderijen tot sieraden en van leren tassen tot gitaren gemaakt van blik. Bijna alle producten worden lokaal geproduceerd. Heel leuk om te zien, echt een aanrader!

Rond 12 uur stonden wij bij het kantoor van CitySightseeing Cape Town om te informeren over de hop on - hop of mogelijkheden. We hoopten hier 24 uur gebruik van te kunnen maken, maar helaas, het systeem in Kaapstad werkt in plaats daarvan met kalenderdagen. Dan beter morgen met de bus.

We liepen terug naar de City Bowl via Long Street en aten onderweg een lekker maaltje bij Tiger's Milk. Met nieuwe energie dwaalden we verder over Long Street en Green Market Square. Voor het eerst in tijden stonden we in een enorme kerk en zaten we een tijdje op een bankje in een mooi stadspark. Achter dit park lag de nationale galerie, deze was echter al gesloten.

Voordat we begonnen aan onze klim omhoog naar het hotel wilden de mannen graag nog wat eten. Na wat gezoek (en nog meer lopen) vonden we een leuk café, Alexander Bar, Café & Theatre in Strand street. Niet alleen was het er erg gezellig, ook werd er heel snel een bord lasagne opgediend én werd onze ijskoffie in een cocktailglas geserveerd. Er heerste een relaxte sfeer en we hebben er een hele tijd gezeten en mensen gekeken. Een verrassend goede afsluiting van een dag die eigenlijk een beetje in de soep was gevallen. Echt een aanrader!

Morgen gaat onze ontdekkingstocht verder en laten we ons vervoeren in de toeristenbus. Wat we dan weer meemaken, lees je morgen!

Groetjes Laura

Lily

Echt jammer van het Robben eiland! Konden jullie niet op een andere dag of bleef de zee zo wild?

Marjolijn .

Helaas, een andere dag lukte niet, alles was al vol geboekt in de tijd dat wij er nog waren...