Team Zwaan in Costa Rica

Dag 23: Chop chop

Op de enige dag dat we echt haast hebben start het ontbijt pas om 8 uur. Zul je altijd zien. Kwart voor 8 hadden we de tenten al afgesloten en even later drentelden we rond in de ontbijtruimte. De medewerkers lieten zich echter nergens door opjagen en rommelden op hun eigen tempo verder. Uiteindelijk werd ons wachten gelukkig beloond met een zeer smakelijk ontbijt.

Nog even een sanitaire stop bij de douchehokken en toen snel door naar het asfalt. In een rechte streep naar de grens, stempelen, auto invoeren en verder over Namibisch grondgebied. Bij de grensovergang schoven we een tijdzone op en dat uur extra gebruikten we om te lunchen. Twee uur later naderden we Windhoek en iets voor drieën stond de auto geparkeerd bij ons laatste guest house.

Ruim op tijd over de finish; om 4 uur werd de auto opgehaald door de verhuur. In de afgelopen 3 weken hebben we bijna 5.000 km op de teller bijgeschreven! Het laatste gedeelte van de tocht, naar het vliegveld, zouden we met een vooraf geregelde taxi doen. Om zeker te weten dat zij ons ook daadwerkelijk op zouden halen om 5 uur 's ochtends, wilden we toch nog even contact zoeken met het taxibedrijf.

Helaas kende de receptioniste het bedrijf niet en waren ze ook online onvindbaar. Door onze vasthoudendheid en het geduld van de receptioniste werd onze transfer laat die middag alsnog bevestigd en konden wij met een gerust hart een hapje gaan eten.

De keuze was gevallen op een restaurant 'Nice' twee straten verderop. Een behoorlijk chique tent en niet direct wat we ervan verwacht hadden. Het bleek een restaurant te zijn voor Namibiërs in opleiding. Mooie menukaart en heel lekker eten. Aanrader! Daarna liepen we terug en gingen snel ons bed in. Morgen vroeg opstaan voor onze vlucht naar Kaapstad!

Groetjes Laura