Team Zwaan in Costa Rica

Dag 20: Broken bridge

Vandaag verder door Moremi naar Third Bridge. De weg begon goed en werd ook aangegeven met duidelijke, goed leesbare borden. De eerste detour die we maakten was naar de Hippo Pools. Een mooie plaats waar zelfs een uitkijktoren stond om de flinke plas goed te kunnen overzien. Er waren wel tien hippo's op verschillende plaatsen die af en toe boven water kwamen. Blijft mooi.

Verder, maar helaas sloegen we te snel rechtsaf en kwamen we na een kwartier voor  water te staan. We twijfelden, want de dame op de vorige camping had gezegd dat we zonder dips naar de volgende gate konden rijden. We peilden het water, maar het leek best diep. Dan toch maar terug. En ja hoor, we waren te snel naar rechts gegaan. Onderweg zagen we weer olifanten, giraffen en veel hertjes.

We reden verder naar de gate Xakanaxa en stopten daar voor de lunch. Voor het eerst maakten we een soepje. Lekker om de karige lunch wat smeuïger te maken.

Verder maar weer. Nu werd de bewegwijzering minder, maar gelukkig loodste onze Garmin met de Tracks for Africa ons keurig naar de volgende verblijfplaats. Zoals de naam van het kamp al aangaf, lag het bij Third Bridge. Die moesten we eerst over voordat we bij de campsite kwamen. De bruggen in dit gebied zijn van dunne boomstammen, een auto breed en klapperen als je erover heen rijdt. Een bijzondere ervaring! En na de brug kwam meteen een plas water, waar we niet omheen konden. Dus gas!

Voor onze laatste nacht in de daktenten hadden we weer een ruime plek. Weer het gebruikelijke riedeltje en daarna de slaapzak in. Morgen verder!

Groet, Marjolijn

Lily

Ook weer spannend die bruggen! Kom je nou ook veel mensen en andere toeristen tegen onderweg? Wat moet je doen als er iets met de auto gebeurt en je kan het zelf niet oplossen...? Of moet je daar maar niet aan denken?

Jolanda Hofte

Fantasische reis zeg. Ik geniet van jullie verhalen!