Team Zwaan in Costa Rica

Dag 15: Border to Botswana

Na 2 leuke dagen op Ngepi camp vandaag weer verder met onze trip. Tijdens ontbijt zag ik met de verrekijker op grote afstand nog enkele nijlpaarden. Dit is niet moeilijk want ze maken behoorlijk wat geluiden, een soort gebrom, zeker ook als ze te water gaan. Via Bagani reden we op de asfaltweg naar de grens met Botswana, zo'n 6 uur rijden want je mag max 80 km/u vanwege overstekend wild, echt alles loopt los! We moesten ook nog meerdere keren stoppen vanwege overstekende olifanten.

Onderweg stopten we nog bij een vreemd "restaurantje" genaamd Chicken Hut waar een slome dame achter de counter ons hielp aan instantkoffie. Verder ging het weer, de grens kwam steeds dichterbij... Toch nog even de tijd genomen om bij een stalletje langs de weg 2 prachtige houten olifanten te kopen.

Rond half 3 gingen we de grens aan de Namibische kant over, maar toen we Botswana in wilden bleek dat wij ons niet eerst hadden afgemeld bij de Namibische border-controle. Het was de bedoeling om eerst een stempel in je paspoort te krijgen dat je Namibië verlaat. Dus moesten we paar kilometer terug om dit alsnog te doen, waarna wij gelukkig vlot door de formaliteiten heen kwamen. Wel moesten we nog even 165 Pula roadtax betalen en moesten we met onze schoenen in een bak met desinfecteermiddel stappen, maar toen ging het hek dan toch eindelijk open!

Nu was het niet zo ver meer naar de stad Kasane, waar wij een plek hadden gereserveerd op Senyati Safaricamp. Kasane bleek een drukke, rommelige stad waar de apen en warthogs de straten afschuimden op zoek naar gemakkelijk voedsel. We haalden weer boodschappen en Marjolijn trok Pula's uit de muur. Pas bij schemer, tussen 6 en 7 uur, checkten we in op de campsite en werden gelijk getrakteerd op een hele groep olifanten, die daar vlakbij stonden te baden en drinken. Elke keer weer indrukwekkend en fantastisch om dit van zo dichtbij te kunnen zien; er was hier een soort bunker aangelegd van waaruit je de beesten zowat kon aanraken!!

Nog kort voor sluiting van de receptie boekten wij een dagtrip met een busje naar Victoria Falls, het doel voor morgen.

Jaap

Lily

Mooie reis hoor en dan nu in Botswana! Gezellig met die apen en warthogs! En fantastisch om weer zo'n groep olifanten te mogen aanschouwen!