Team Zwaan in Costa Rica

Dag 10: "You just missed a giraffe."

De wekker ging vroeg, en om ons heen stonden veel mensen op, maar wij besloten nog even te blijven liggen. Jaap vond dat we wel in het restaurant konden gaan ontbijten. Daar zaten alleen mensen uit de lodges, maar we mochten wel meeëten. Na het ontbijt kocht Jaap een gedetailleerde kaart van Etosha en beklommen Laura en Ruben de watertoren. Ze zagen vanaf deze hoogte allerlei dieren bij de waterhole, de drinkplaats, bij de campsite, dus we liepen er nog een keer heen. Er waren wildebeasts, giraffen en zebra's. Foto's!

Kwart over 9 reden we het park in naar een waterhole met de naam Olifantsbad. Wij hoopten hier natuurlijk badderende olifanten te zien, maar helaas zagen we geen dieren. Onze rit was echter zeker niet vergeefs, want onderweg zagen we veel zebra's, kudu, heel veel (blackfaced) impala's en diverse oryxen. En een hyena die langs de rand van de weg liep tegen de berm aan waardoor hij nauwelijks opviel. Maar wij hebben hem gezien!

Na een uitgebreide tour door het park reden we veder naar Bushresort Halali, waar we incheckten voor de campsite. We aten nog een broodje en gingen vast kijken bij de waterhole van Halali. Helaas waren er toen geen dieren. We besloten verkoeling te zoeken bij het zwembad dat er best oké uitzag. Twee uur voor sunset reden we het resort uit naar een waterhole waar anderen eerder vandaag leeuwen hadden gezien. Helaas... we hebben er een half uur gestaan, maar geen dieren die kwamen drinken. Vrij teleurgesteld reden we terug.

We zagen een auto die langs de kant van de weg stond. Meestal betekent dat dat er dieren te zien zijn. We stopten en het eerste wat de man achter het stuur zei, was: "You just missed a giraffe...". Stomverbaasd keken we om ons heen en zagen een giraf achter onze auto de weg oversteken. Hoe konden we die gemist hebben?!? We keken nog even naar het prachtige dier en vervolgden ons terugreis. Verderop stond de andere auto weer stil. Dit keer bij vrij dichte begroeiing. Ruben zag als eerste dat drie leeuwinnen zich verscholen hielden in het gele gras. YES! We hebben leeuwinnen gezien in de schemering. Helaas hadden we maar weinig tijd want de zon ging bijna onder. De mensen in de andere auto waarschuwden ons al dat we voor zonsondergang terug moesten zijn bij Bushresort Halali. Dus gassen.

Alsof het nog niet genoeg was, gingen we na het opzetten van de daktenten, koken, eten en afwassen nog even naar de waterhole op de campsite. En weer hadden we geluk! Een grote en een kleine neushoorn scharrelden daar rond en lieten zich uitgebreid bekijken. Geweldig. Een mooie afsluiting van een dierrijke dag!

Groetjes, Marjolijn