Team Zwaan in Costa Rica

Dag 8: Glamping?

Om half 8 had papa Jaap het ontbijt klaarstaan en kon een nieuwe dag beginnen. We maakten ons klaar voor vertrek en reden een uur later naar de douchehokken om ons op te frissen. En waar Ruben gisteravond onder de sterren had gedoucht, stond ik nu te douchen met een ochtendzonnetje op m'n gezicht. De echte bush(wo)man experience. Daarna even snel koffie gedronken op de Spitzkoppe-campsite en 2 bezienswaardigheden in de buurt bekeken.

Eerst stopten we bij een natural bridge die zich had gevormd in een groot rotsblok. Iets verderop stapten we uit om te kijken naar een enorme ronde rots die bovenop een berg was blijven liggen. Veel tijd om rond te hangen hadden we echter niet dus reden we al snel weg richting Twyfelfontein.

Onderweg stopten we in Uis om te tanken, boodschappen te doen en te lunchen. En later nogmaals bij een kleine craftmarket langs de weg. Daar zat een aantal Afrikaanse vrouwen van de Herero stam in prachtige jurken hun zelfgemaakte tassen, sieraden en poppen te verkopen. Nadat we alle stalletjes hadden bezocht, kocht ik een mooie pop met ook zo'n veelkleurige jurk en mocht papa 2 van de vrouwen op de foto zetten.

Aangekomen om onze volgende camp site bleek dat iedere plek was uitgerust met een eigen buitenbadkamer. Deze was verbonden met een grote ton aan de buitenkant die, door middel van een vuurtje, warm water kon leveren voor de douche. Daarnaast was de plek voorzien van een vuurplaats en een aanrecht met stromend water, wat een luxe! Een mooi vooruitzicht voor die avond!

De reis duurde echter korter dan verwacht dus hadden we nog wat tijd over om de omgeving te verkennen. We reden naar Burnt Mountain, een zwarte, assige berg omringd door wat rodere, hogere exemplaren. Vlakbij deze berg waren de Organ Pipes te zien. Met een beetje fantasie zag je daar orgelpijpen uit de bergwand steken. Op de terugweg passeerden we nog wat andere bezienswaardigheden maar die waren allemaal al gesloten. Misschien voor morgenochtend!

Net lekker gekookt en gegeten. Daarna hebben we de houtgestookte ketel voor het douchewater flink opgestookt en maakten Ruben en papa nog een mooi kampvuur. Zo die douche nog even uitproberen. Dit was het weer voor vandaag, morgen nemen we jullie mee naar Etosha National Park!

Groetjes Laura

Lily en de rest

Wat een prachtig land! Kleurrijk en volgens mij ook veel lieve mensen. De zon doet ook goed! Hoe was de douche?