Team Zwaan in Costa Rica

Dag 7: Sunny days

Wederom een goede nachtrust gehad in onze villa. Helaas zat onze tijd er hier op maar voor we zouden vertrekken, gingen we nog quadbiken! Om 10 uur reed er een busje voor die ons, na een kort ritje, bij de verhuur afzette. Daar kregen we samen met nog 3 andere Nederlanders een gids toegewezen die ons eerst wat uitleg gaf over de quads: je kon een 125 cc automaat kiezen of een 250 cc handgeschakelde versie. Papa nam als enige een 250 cc, alle anderen kozen voor de 125.

Al snel gingen we op pad en we trokken gelijk de woestijnduinen in. In het begin was het even wennen, maar al snel raceten we duin op, duin af. Wat en pret! Halverwege nog even een fotomomentje bovenop een hoge duin en sneller dan we hadden gewild was de tour alweer voorbij. Vooral Ruben leverde aan het eind met tegenzin zijn quad weer in bij de verhuurder...

Even later vertrokken we bepakt en bezakt richting de Spar om een voedselvoorraad voor de aankomende dagen in te slaan. Daarna kochten we bij een elektronicawinkel een adapter omdat de stopcontacten hier toch weer anders zijn dan in Zuid-Afrika. Dit was uit onze research niet naar voren gekomen en met zoveel batterijslurpende apparaten is het wel zo handig om iets op te kunnen laden.

Vervolgens lieten we de kust en het slechte weer achter ons en zetten we koers richting Spitskoppe. We arriveerden bijtijds op het kamp en mochten zelf een mooie plek uitkiezen. Het bleek een enorm ruim opgezette camping te zijn en wij streken neer op het absolute uiteinde, ver bij alles en iedereen vandaan, een primitief toiletje daargelaten.

De zon was nog niet onder dus de mannen besloten een gedeelte van de roodoranje rotspartijen beklimmen. De vrouwen bewaakten het kamp en begonnen vast aan het avondmaal. Het koken ging dit keer gelukkig voorspoediger dan de vorige keer en wij hebben heerlijk gegeten.

De mannen waren nog niet uitgelopen en gingen naar de receptie om te douchen en wat informatie in te winnen. Het bleek een goed half uur lopen te zijn, enkele reis... Mama en ik waren hier niet echt voor te porren en dronken thee onder de schitterende sterrenhemel. Daarna was het een kwestie van tandenpoetsen en naar bed, morgen weer een dag.

Groetjes Jaap & Laura

Lily

Wat een mooie ervaringen! Fijn dat alles zo goed verloopt. Jullie zijn een prachtig gezin!

Regina

Wat prachtig allemaal, en mooi de dieren. En wat heerlijk, thee onder de sterrenhemel. En jij kunt wel reisboeken gaan schrijven Laura, leuk om je verslagen te lezen! Dat heb je vast van geen vreemde, weet je nog Marjolijn dat Janmaat je altijd hoge cijfers gaf voor je opstellen :-)
Veel plezier weer!