Team Zwaan in Costa Rica

Dag 6: The girls vs. the guys

Vanmorgen heerlijk wakker geworden in een heel fijn bedje met uitzicht op de woestijn en meteen door naar ons uitgebreide ontbijt. Daarna maakten we goed gebruik van de goede WiFi en hebben het verhaal van gisteren live gezet. Ook het uploaden van de foto's ging dit keer lekker snel. Leuk om jullie reacties te lezen! Ga zo door.

Eerst werd door Jaap nog een paar excursies geregeld bij de receptie en daarna zijn we met een dubbele laag kleding de stad ingegaan. Het was hier door de bewolking wel een stuk kouder dan in Sesriem. Getankt en de banden weer op spanning gebracht voor het asfalt. Daarna naar het strand gelopen, waar flinke golfslag was.

Verder over een marktje gelopen waar iedere Namibische verkoper zijn eigen versie van het traditionele marktkoopwaar aan stond te prijzen. Allemaal vriendelijke mannen die houtsnijwerk, kettingen, armbanden, beschilderde wanddoeken en andere kunst probeerden te verkopen. Soms geduldig en afwachtend, soms met bijzondere verhalen. Uiteindelijk hebben we er alle vier iets gekocht. Tot slot wisten we ons met heel wat moeite, zonder kleerscheuren, uit de klauwen van de smekende verkopers los te rukken.

Daarna trok de verkenning verder naar het Museum Swakopmund waar een zeer uitgebreide verzameling van spullen, dieren en foto's te bewonderen was. Daarnaast was er veel informatie te lezen, onder andere over de geschiedenis van Namibië. Heel interessant! Jammer genoeg hadden we niet genoeg tijd om alles rustig te bekijken want de mannen hadden om half 3 een sandboard excursie gepland.

JAAP: Dit "sandboarden" was al geruime tijd een wens van Ruben, die nu eindelijk van zijn bucketlist afgestreept kan worden... Alleen de mannen waagden zich aan dit avontuur en werden op de afgesproken tijd opgehaald door 3 zwarte Namibiërs, die ons en nog een Duitse familie vlot naar een hoge woestijnduin brachten. Hier kregen wij eerst wat instructies en daarna kon het boarden beginnen! Dikke pret natuurlijk maar wel zwaar vanwege het steeds weer omhoog lopen na een run... Skiliften doen ze hier niet aan. Na ca. 2 uur was iedereen moe en zaten de schoenen vol zand. Een leuke ervaring!

Link naar het filmpje over sandboarden. Kopieer de link naar je browser: https://vimeo.com/229714517

Intussen gingen wij opnieuw op flamingojacht. Op eigen kracht begaven we ons richting Walvisbaai, aangezien het navigatiesysteem precies op dat moment het bijltje erbij neer gooide. Binnen de kortste keren hadden we de juiste weg teruggevonden en sjeesden we door de woestijn. Toen we het zeewater in het vizier kregen, reden we rustig langs de kust met een verrekijker in de hand. Al snel zagen we een klein groepje flamingo's staan. Niet erg tevreden met deze vondst vervolgden we onze weg en kwamen we steeds meer flamingo's tegen. Met als kers op de taart een enorme groep knalroze flierefluiters. Helaas waren we de goede camera vergeten en moesten we improviseren... Het resultaat is terug te vinden in de fotosectie.

Terug bij de villa praatten we elkaar bij over onze avonturen en vonden we per toeval, met wat hulp van de navigatie (die nu opeens wel weer werkte...), een leuk visrestaurant waar we allemaal erg lekker hebben gegeten. Morgen vervolgen wij onze reis richting Spitskoppe en gaat ons avontuur verder!

Groeten van Marjolijn, Jaap & Laura

Leo

Wat leuk dat jullie dit avontuur zijn aangegaan en anderen daar van laten meegenieten.
En Jaap, kun je volgende keer niet beter zelf een kleine compressor meenemen?
Geniet van jullie vakantie!

Pauline

Dapper en avontuurlijk dames om samen in de woestijn zonder navigatie op pad te gaan.

Ben benieuwd naar jullie tochten in de wildparken bij het zien van het grote wild . Zo te lezen hebben jullie er zin in.