Team Zwaan in Costa Rica

Dag 5: A very early morning

Na de zonsondergang van gister stond voor vandaag een zonsopkomst op het programma. Dus om 5 uur precies gingen in koor 2 wekkers af en begonnen de werkzaamheden. Nog een beetje suf van de kou en het donker kleedden we ons aan en werden de daktenten voorzichtig weer ingeklapt. Stipt om 5:45, de tijd dat het hek van het National Parc open zou gaan, reden we in een stoet richting Dune 45.

Eenmaal op locatie leek het alsof er een startschot afging zo snel spurtte iedereen naar boven. Gelukkig was de klim dit keer korter, en waren we mooi op tijd op het hoogste punt. De zonsopkomst was prachtig en zorgde voor een schitterend licht op alle roodkleurige duinen. Nadat we tientallen foto's gemaakt hadden en eindeloos van het uitzicht genoten hadden, daalden we weer af naar de parkeerplaats.

Een paar kilometer verderop, aan het eind van de weg, bevond zich nog een parkeerplaats. Vanaf daar lieten wij ons door een open offroadjeep door het mulle zand naar Deadvlei stuiteren. Onderweg passeerden we meerdere auto's die zich in het zand hadden vastgereden. Slalommend om deze stumpers hobbelden we door naar het eindpunt waarna het als nog een hele wandeling bleek voordat we daadwerkelijk bij de vallei waren.

Opnieuw 360 graden fotogenieke vergezichten. Weer honderd foto's en diverse filmopnames. Maar helaas, de tijd drong, dus even later sleepten we onszelf weer door het zand terug naar de jeeps. We reden terug naar de camp site, dronken een bak koffie, lieten de banden weer leeglopen en vervolgden onze weg naar Swakopmund.Onderweg nog gestopt in Solitaire, een klein gehuchtje, dat bekend staat om zijn heerlijke appelgebak. Deze belofte moesten wij natuurlijk zelf even aan de test onderwerpen maar maakte zijn roem meer dan waard.

Met deze snack in de maag, reden wij verder door de Kaub Canyon en over de Kuisebpas richting Walvisbaai. De flamingo's die we daar hoopten te vinden waren nergens te bekennen dus reden we snel door naar onze eindbestemming Swakopmund. Wederom kregen wij een enorme villa toegewezen en de komende 2 nachten genieten wij weer van veel luxe. Hoe het ons verder in dit stadje zal vergaan, lees je morgen!

Groetjes Laura

Lily en de rest

Spannend! Heerlijk even die luxe! Dikke kussen van ons!

De buurtjes

Prachtige verhalen, die de belevenissen van onze reis naar dit gebied ook weer in beeld brengen. Nog heel veel plezier daar.......denk aan de overstekende olifanten!

(P.S. Thuis alles in orde!)

Martha en Henk