Team Zwaan in Costa Rica

Dag 1 & 2: We made it!

Dinsdag 18 juli. Half 12. Eindelijk is het zover, onze reis naar Namibië gaat beginnen! Bepakt en bezakt vertrekken we naar Schiphol. We vliegen via Frankfurt, en de Duitse punktlichkeit laat ons ook vandaag niet in de steek. Stipt om 16:10 stappen we uit het vliegtuig en staan we wat verloren op het inmens grote Frankfurt Airport. Gelukkig is een Duitse grondstewardess zo vriendelijk om ons de richting van onze vervolgvlucht op te wijzen. Echter loopt dit spoor na 500 meter dood. Wat blijkt? Ergens een afslag gemist, 450 meter teruglopen... Via een kleine omweg bereiken we uiteindelijk toch de skytrain die ons in een mum van tijd van terminal 1 naar terminal 2 brengt. Vanuit daar is de rest snel geregeld en hebben we nog wat tijd over om wat te snacken bij de McDonalds en currywurst te eten.

Met ons buikje rond stappen we een uur later het vliegtuig in. De piloot meldt een vliegtijd van 9 uur en 49 minuten waarvan wij een aantal uren probeerden wat slaap mee te pakken. Om half 4 's nachts plaatselijke tijd floepen alle TL balken aan en worden wij bruut gewekt met de mededeling dat het ontbijt in aantocht is. Lichtelijk aan de vroege kant, maar goed, drie koppen koffie later is iedereen klaar om voet aan land te zetten. Eenmaal aangekomen worden wij vriendelijk verzocht om de vrieskou (4 graden Celsius) te trotseren en buitenom te lopen naar de arrivals-hal.

Een uur later, ieder 2 paspoortstempels en een tas/koffer rijker, is de chauffeur die ons naar de autoverhuur zal brengen nergens te bekennen. De beste man staat  nog onder de douche, blijkt via wat andere chauffeurs. Uiteindelijk op kosten van de verhuur een taxi genomen. Gelukkig staat daar wel een auto voor ons klaar en worden we geholpen door 2 aardige jongens die ons alle ins en outs van onze TOYOTA HILUX 4X4 met dubbele cabine en voorzien van 2.4 liter / 6 cilinder motor vertellen.

De echte beproeving begint echter morgen pas want vanavond blijven we in een mooie villa iets buiten Windhoek. Ook het zelf koken blijft nog even uit. Naar een tip van de organisatie van deze reis gaan we eten bij Joe's Beerhouse. Dit is een soort openlucht restaurant waar ook live muziek gemaakt wordt. Mensen uit het restaurant kunnen in een cirkel aanschuiven en dan onder leiding van een aantal professioneels een scala van ritmes spelen op Djembe-trommels. Dit zorgt voor een hele gezellige en ontspannen sfeer. We hebben alle vier iets gekozen van de hoofdgerechten waarin lokaal wild verwerkt zit. Vooral mama is erg avontuurlijk en kiest voor een spies met verschillende soorten wild waaronder zebra. Erg lekka!

Nu snel naar bed en een beetje bijslapen zodat we morgen weer fris en fruitig onze reis kunnen vervolgen. Tot in Sesriem!

Groetjes Laura

Regina

Wat geweldig lieve mensen. Een goede start, ik ben benieuwd naar het vervolg!
Groetjes van Regina

Monique bakker

wow het avontuur tegemoet.

Pauline

Veel plezier en goede reis toegewenst. We zijn benieuwd naar jullie avonturen

Lily

Geweldig beschreven! Was de zebra lekker Marjolijn! Veel plezier allemaal!!